آغاز زندگی مشترک ۱۰ زوج در پرتو طرح مسجد دوستدار خانواده 

آغاز زندگی مشترک ۱۰ زوج در پرتو طرح مسجد دوستدار خانواده 

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۹
محدثه رودباری گفت: از ابتدای اجرای طرح مسجد دوستدار خانواده تاکنون ۱۰ زوج زندگی مشترک خود را از مسجد حضرت زهرا (س) آغاز کرده اند.

«محدثه رودباری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از ابتدای اجرای طرح مسجد دوستدار خانواده تاکنون ۱۰ زوج زندگی مشترک خود را در پرتو این طرح و از مسجد حضرت زهرا (س) آغاز کرده اند.

مجری طرح مسجد دوستدار خانواده بیان کرد: همان طور که می دانید رویکرد اجرای برنامه های این طرح در حوزه خانواده و مخصوصا ترویج فرهنگ ازدواج آسان می باشد.

وی افزود: به همین منظور با گرد هم آوردن مشاورین خانواده، کارشناسان دین و جمعی از معتمدین مسجدی، کارگروه واسطین ازدواج را تشکیل داده ایم تا بتوانیم در کنار یکدیگر گامی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان برداریم.

رودباری اظهار کرد: یکی از اقدامات طرح مسجد دوستدار خانواده، راه اندازی اتاق عقد فاطمی است تا زوجینی که تمایل دارند زندگی مشترک خود را از یک مکان معنوی همچون مسجد آغاز کنند، بتوانند در این اتاق عقد کنند.

رودباری ابراز کرد: اتاق عقد فاطمی، دارای سفره عقد است و از زوجین بی بضاعت برای استفاده از امکانات این اتاق، هزینه ای دریافت نمی شود اما افرادی که نسبتا وضع مالی مناسبی دارند با تخفیف و پرداخت هزینه اندکی می توانند از امکانات اتاق عقد استفاده کنند.

 

مجری طرح مسجد دوستدار خانواده تاکید کرد: علاوه بر این با استفاده از ظرفیت مشاورین خانواده و کارشناسان دین، دوره های مشاوره قبل و بعد از ازدواج برای زوجین برگزار می کنیم.


وی اضافه کرد: از آنجایی که لازم است که زوجین قبل و بعد از ازدواج مهارت های زندگی را یاد بگیرند بنابراین تصمیم این دوره های آموزشی را برگزار کرده تا در زمینه کاهش آسیب های حوزه خانواده نیز گام موثری برداشته باشیم.

رودباری عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما، توجه به بحث کارآفرینی و اشتغال بانوان سرپرست خانواده بود که تا قبل از شیوع کرونا کارگاه آموزش خیاطی برای آنها دایر کرده بودیم که متاسفانه با شیوع این بیماری و تعطیلی مساجد، برنامه های طرح مسجد دوستدار خانواده نیز تعطیل شد.

مجری طرح مسجد دوستدار خانواده بیان کرد: از آنجایی که با شیوع کرونا در شهرستان جیرفت با کمبود ماسک و دستکش مواجه بودیم بنابراین کارگاه خیاطی را به کارگاه تولید ماسک و دستکش تبدیل کردیم و علاوه بر این در این مدت با جلب کمک های خیرین سعی کردیم به افراد نیازمند مخصوصا نیازمندان متضرر از کرونا که در محله مسجد زندگی می کنند، خدمت رسانی کنیم.

وی در خاتمه یادآور شد: اتاق عقد مسجد دوستدار خانواده آمادگی ارائه خدمات به زوجینی که تمایل دارند با سادگی و در پرتو عنایات خاصه حضرت زهرا (س) زندگی خود را از مسجد آغاز کنند، دارد البته با توجه به شیوع کرونا مراسم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی و با تعداد اندکی همراه برگزار می شود.

 

شایان ذکر است؛ طرح مسجد دوستدار خانواده توسط کانون فرهنگی هنری شهید شجاع حیدری در مسجد حضرت زهرا (س ) شهر جیرفت اجرا می شود.

پایان پیام/ 586